NESPRESSO: Jack Black verrast George Clooney in 10de ‘What else?’-commercial
Brussel - Nespresso heeft voor zijn meest recente campagne opnieuw een grote naam uitgenodigd om naast trouwe ambassadeur George Clooney te schitteren. In de langverwachte 10de episode van de ‘What else?’-saga geeft Jack Black het hele verhaal een compleet nieuwe twist. De spot is vanaf 29 oktober te bewonderen op www.nespresso.com/whatelse.
De nieuwe Nespresso-spot gaat met veel humor verder in op de overbekende uitspraak ‘What else?’ of ‘Wat anders?’ en maakt ons duidelijk dat door de unieke kwaliteit van Nespresso elk koffiemoment een onvergetelijke ervaring is. ‘What else?’ of ‘Wat anders?’ staat voor alle elementen die tesamen de ultieme koffie-ervaring creëren, zoals de unieke aanpak voor een duurzame productie, de uitmuntende kwaliteit van de koffie door de ongeëvenaarde expertise van Nespresso, de innovatieve service van het merk, het puur genieten in de stijlvolle Boutiques over de hele wereld en… nog zoveel meer.
Het verhaal: op het terras van een prachtige villa aan het Comomeer in Italië wil George Clooney zichzelf trakteren op een kopje overheerlijke Nespresso. Maar net wanneer de koffie klaar is, verschijnt een hand en verdwijnt de kop. Niemand minder dan Jack Black wandelt ermee naar een aantrekkelijke vrouw en in een poging om haar te verleiden steelt hij ook nog eens Georges wereldberoemde zinnetje: ‘What else?’ of ‘Wat anders?’. Jammer genoeg gaat Jack compleet de mist in en blijkt dat George hem toch één en ander moet bijbrengen. Genoeg voor Jack om even later een regelrechte openbaring mee te maken: hij begrijpt eindelijk waar ‘What else?’ of ‘Wat anders?’ voor staat en wat de hele Nespresso-ervaring écht inhoudt.
Alfonso Gonzalez, Chief Customer Officer bij Nespresso, licht toe: ‘We zijn ontzettend blij dat Jack Black in onze tiende spot ontdekt wat Nespresso zo uniek maakt, en dat met de altijd even elegante George Clooney, aka mister Smooth, als gids. Jack en George vormen een uiterst dynamisch duo en samen voegen ze een extra portie humor toe aan de nieuwe campagne die Club Members en andere koffieliefhebbers over de hele wereld wil aanspreken. Bij Nespresso doen we er alles aan om de ultieme koffie-ervaring waar te maken en dit jaar willen we klanten aanzetten om na te denken over wat Nespresso zo anders en uniek maakt voor hen. ‘What else?’ of ‘Wat anders?’ vat dit perfect samen.'
De vraag ‘What else?’ werd voor het eerst door George Clooney gesteld in 2006. Tijdens de daarop volgende jaren maakten heel wat grote Hollywoodnamen hun opwachting naast hem, waaronder John Malkovich, Matt Damon en recent nog Jean Dujardin.
George Clooney vertelt het volgende over zijn ervaringen op de set: ‘Wat kan ik kwijt over Jack? Hij kreeg een moeilijke opdracht, maar hij heeft het er prima vanaf gebracht. Of toch na wat hulp van mij. Maar alle grapjes terzijde, het was een bijzonder plezierige shoot en het was fantastisch om met Jack te werken.’
Nieuwkomer Jack Black vat het als volgt samen: ‘Heel wat grote legendes hebben geproefd van deze koffie, ik kon dus niet achterblijven. Ook ik wou de beruchte vraag uitproberen: ‘What else?’ of ‘Wat anders?’. En zoals George zei: ik leerde van de meester!’
De nieuwe campagne van Nespresso met als titel ‘Epifanie’ met George Clooney en Jack Black in de hoofdrollen zal in België vanaf (datum) op tv lopen.
Surf naar www.nespresso.com/whatelse om de ‘Epifanie’ spot te bekijken.