Nespresso lanceert innovatief shoppingconcept in haar boutique in het shoppingcenter van Woluwe te Brussel

Donderdag 30 maart 2017 — Brussel, maart 2017 – Na een aantal testcases in Nespresso boutiques te Londen, Parijs en Rotterdam onthult Nespresso een innoverend winkelconcept in haar boutique in het shopping center van Woluwe. Deze pop-up store is vanaf nu een permanente winkel.
Het doel: klanten een nog rijkere koffie-ervaring aanbieden en hen uitnodigen voor een ontdekkingstocht door de wereld van koffie. Het Nespresso team zal nu nog dichter bij de klant kunnen staan en nog meer tijd besteden aan advies. Daarnaast zullen de verwerkingsmethoden worden vereenvoudigd voor nog meer efficiëntie. 

Jan Van Damme, Boutique Retail Director Nespresso Belux, is opgetogen met de 9de  Nespresso winkel in België:

«Wij zijn erg blij met de opening van deze nieuwe boutique in Bergen. Deze winkel bevestigt de verdere groei van ons netwerk in België en onze missie om te blijven innoveren, niet enkel op vlak van de ontwikkeling van koffie, machines en accessoires maar ook op het niveau van de winkelervaring die we onze klanten aanbieden. »

Het nieuwe concept laat toe klanten te benaderen zonder enige barrière en de traditionele kassa’s zijn verdwenen. Het Nespresso team zal klanten de nieuwe boutique laten ontdekken en heerlijke nieuwe koffie-variëteiten laten proeven. Jan vervolgt:

« Dit is een totaal nieuw klantgericht concept dat staat voor de nabijheid tussen het team en de klanten om hen zo een onvergetelijke ervaring te kunnen aanbieden. Onze koffie-experts staan vanaf nu naast de klant, zonder barrière van de kassa tussen hen in voor een ontdekkingsreis door de wereld van koffie! »

Iedere adviseur werkt met een Ipad die voorzien is van een efficiënt systeem dat de bestelling van de klant registreert zodat deze kan worden klaargemaakt terwijl de klant betaalt en geniet van een heerlijk kopje Nespresso koffie.

Jan legt uit:

« We maken gebruik van het Pick to light systeem. Dit systeem zorgt ervoor dat een persoon achter de schermen de bestelling van een klant kan klaarmaken zodat de expert zich volledig kan focussen op de vragen en de noden van de klant. »

De nieuwe winkel toont daarnaast ook de bekende muur Grands Crus, duurzaam geteeld en geselecteerd uit de beste koffiebonen ter wereld, en een prachtige degustatieruimte waar koffieliefhebbers kunnen genieten van een kopje koffie terwijl al hun vragen beantwoord worden door de deskundigen.

 De bezoekers van het shoppingcenter kunnen daarnaast hun Nespresso recyclagezakken gevuld met lege capsules achterlaten in de Nespresso boutique. Jan Van Damme licht toe:

“Wij moedigen onze klanten aan hun gebruikte capsules binnen te brengen in één van onze boutiques. Nespresso koos vrijwillig voor het gebruik van aluminium omdat dit de kwaliteit en het aroma van de koffie perfect kan bewaren en omdat het een materiaal is dat oneindig herbruikt kan worden.”

Ann Ramaekers oserieux
Suzanne Decock PR & Communications manager Nespresso Belgium