NESPRESSO LANCEERT TWEE EXCLUSIEVE KOFFIES VOOR DE BESTE CHEF-KOKS TER WERELD

 

Nespresso lanceert de Nespresso ‘Exclusive Selection’, twee overheerlijke Grands Crus die geserveerd zullen worden in enkele van de beste restaurants ter wereld, zodat ze klanten een uitzonderlijke koffie kunnen aanbieden voor de perfecte afsluiter van hun culinaire beleving. 

De twee nieuwe koffies, afkomstig uit Nepal en Tanzania, werden gecreëerd om klanten die dineren in restaurants met 1 Michelin ster of met een Gault&Millau-score vanaf 16/20 te laten genieten van de ultieme koffie-ervaring.

Reto Bruegger, hoofd B2B bij Nestlé Nespresso:

“Klanten sluiten hun maaltijd in een restaurant gewoonlijk af met een kop koffie. De keuze van de koffie, hoe die geserveerd wordt en de herinnering die de koffie nalaat, spelen dus een cruciale rol in de perfecte gastronomische ervaring van de klant. We hebben een nauwe band opgebouwd met de beste chef-koks ter wereld en luisteren naar hun behoeften. Op basis daarvan hebben we deze twee exclusieve koffies gecreëerd, om elke uitzonderlijke gastronomische ervaring perfect af te ronden.”

De koffiebonen voor de ‘Exclusive Selection Nepal Lamjung’ worden geoogst in de heuvels van de Himalaya, waar een van de meest zeldzame bonensoorten ter wereld groeit. Zo’n drieduizend koffieboeren telen deze koffiebonen in slechts een heel beperkte hoeveelheid. Iedere koffieboer plukt de bonen en verwijdert het vruchtvlees met de hand en verwerkt ze dan zelf. Nespresso hanteert een tweeledige techniek om de bonen te branden, waardoor de koffie zijn complexe nuances krijgt. De donkere branding geeft de koffie een intens karakter en de tweede, lange branding zorgt voor de zachtere toetsen. Resultaat: een intense koffie met frisse toetsen van geroosterd brood en een fluweelzachte textuur die heel goed samengaat met chocoladedesserts als de perfecte afsluiter van een gastronomische maaltijd.

De ‘Exclusive Selection Kilimanjaro Peaberry’ is gemaakt van Arabica Peaberry-bonen, met de hand geplukt op de afgelegen hellingen van de Kilimanjaro in Tanzania. Bij zo’n 5 % van de oogst produceert de koffiebes één in plaats van twee bonen, zoals gewoonlijk. Daardoor is de smaak intenser. De boon is kleiner en ronder dan de meeste koffiebonen en wordt zorgvuldig geteeld, verwerkt en gedroogd door koffieboeren met akkers van minder dan een hectare. Deze passie voor perfectie en de unieke teeltomstandigheden resulteren in een koffie met een natuurlijk fruitig smaakprofiel die perfect tot zijn recht komt bij sterkedrank, zoals rum.

Nespresso werkt sinds jaar en dag samen met een aantal van de beste chef-koks ter wereld en innoveert opnieuw met deze rijke nieuwe koffies. Net zoals wijn en kaas niet meer weg te denken zijn bij een gastronomisch etentje in een toprestaurant, zullen ook deze twee Grands Crus worden geserveerd om de culinaire ervaring perfect af te ronden en klanten te laten kennismaken met de wereld van koffie.

De chef-koks zelf zijn heel enthousiast over deze nieuwste innovatie van Nespresso . Filip Claeys, tweesterrenchef De Jonkman te Brugge vat het als volgt samen:

‘Er zijn drie redenen waarom ik Nespresso-ambassadeur ben: de lekkere koffievariëteiten, het respect voor het ambacht en de koffieboeren en Nespresso’s zin voor innovatie. Ook bij ons staat een innovatieve en exclusieve koffie-ervaring centraal. Daarom zetten wij in op een uitgebreide afterdinnerkoffiekaart, met (alcocholvrije) koffiecocktails.’.

De Nespresso ‘Exclusive Selection’ maakt voortaan vast deel uit van het professionele aanbod van Nespresso, dat bestaat uit 13 overheerlijke Grands Crus.  

 

Noot voor de redactie

In België is ‘Exclusive Selection’ momenteel verkrijgbaar bij onze Nespresso-ambassadeurs en bij Nespresso topklanten met minimum 1 ster of 16/20 bij Gault & Millau.

Ann Ramaekers

oserieux

Suzanne Decock

PR & Communications manager Nespresso Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Nespresso

Nestlé Nespresso nv is de pionier en referentie op het vlak van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. De hoofdzetel van Nespresso is gevestigd in Lausanne, Zwitserland. Het bedrijf is actief in bijna 64 landen en telt meer dan 12.000 werknemers. In 2015 beheerde het een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 450 exclusieve Nespresso Boutiques. Surf naar de site van Nespresso: www.nestle-nespresso.com voor meer informatie.

Voor meer info betreffende Nespresso BtoB solutions surf naar www.nespresso.com/pro


Neem contact op met

www.nespresso.be