Vaar mee naar de oorsprong van een legendarische koffie

Limited Edition Monsoon Malabar Grand Cru

Nespresso gaat heel ver om koffieliefhebbers een onvergetelijke koffie-ervaring te bieden, met als ultieme bewijs de steeds verrassend nieuwe smaken en aroma’s van de Grand Cru Limited Editions. Het aroma en de ongewone smaak van de nieuwe Limited Edition Monsoon Malabar Grand Cru laat u wegdromen naar verre landen. Nespresso brengt de traditie van Monsoon Malabar weer tot leven door de moderne knowhow van koffie-experts te koppelen aan het eeuwenoude koffieproces van de Malabarkust. Hiervoor  worden enkel de allerbeste koffiebonen gebruikt.

Het verhaal van deze Grand Cru begint ruim drie eeuwen geleden. De koffie die in het zuiden van India werd verbouwd, vertrok in houten zeilschepen van de Oost-Indische Compagnie naar het verre Europa. Tijdens een 6 maanden durende reis rond Kaap de Goede Hoop, het zuidelijkste punt van het Afrikaanse continent, ondergingen de bonen onder invloed van de vochtigheid en tropische zeewinden een uniek rijpingsproces dat hen een ongekend aroma en een zeer speciale, zachte textuur bezorgde. In 1869 werd met de opening van het Suezkanaal een nieuwe vaarroute naar Europa gecreëerd. De koffie was merkbaar minder lang onderweg, waardoor ook die typische smaak – die intussen was uitgegroeid tot dé standaard voor Indiase koffie – verloren ging.

Vandaag herstelt Nespresso die traditie in ere en voegt er zijn eigen expertise aan toe. Om toch dezelfde aroma’s te creëren, worden de oorspronkelijke condities van de reis vandaag de dag nagebootst door middel van een speciaal proces: ’monsooning’  Met ditunieke proces wordtde uitzonderlijke smaak van de Indiase koffie van Malabar gecreëerd. In goed geventileerde pakhuizen dicht bij de Indiase Malabarkust worden de koffiebonen gedurende twee à drie maanden blootgesteld aan tropische moessonwinden, terwijl de noordelijke moesson tegen het westelijke kustgebied slaat... Zo absorberen de koffiebonen de zilte en vochtige lucht en krijgen zij hun karakteristieke gouden kleur.

De Limited Edition Monsoon Malabar Grand Cru heeft een krachtig karakter (intensiteit 8) en bekoort door zijn unieke smaak met houtachtige en kruidige aroma’s vermengd met subtiele zilte accenten. Monsoon Malabar wordt bij voorkeur gedronken als ristretto (25ml) of als espresso (4oml), . Dankzij zijn zachte textuur en subtiele aroma’s zal de koffie ongetwijfeld ook in de smaak vallen van liefhebbers van een zachte espresso.

Monsoon Malabar kan perfect gedronken worden met melk, dat de graanachtige aroma’s ervan in de verf zet zonder dat zijn intense karakter daaronder te lijden heeft. Als cappuccino smaakt de Monsoon Malabar Grand Cru lekker evenwichtig met heerlijke tonen van graan en biscuit en zachte hout- en nootachtige toetsen. In combinatie met de zachtheid van het melkschuim, creëert de rijke body van Monsoon Malabar een romige en zachte latte macchiato, versterkt met toetsen van geroosterde granen en biscuit.

Een selectie van heerlijke recepten op basis van deze Monsoon Malabar Limited Edition staat online: www.nespresso.com/monsoon-malabar/recipes.

De verpakking van deze Limited Edition Grand Cru doet denken aan de Indiase origine van de koffie, meer bepaald aan de bruine en oranjeachtige gouden tinten die in het zuiden van India vaak gebruikt worden in de textiel.

Intensiteit 8

Een originele, pure koffie die subtiele, verfijnde smaken weerspiegelt van het land van oorsprong

100% Indiaas

Houtachtige en kruidige aroma’s, met subtiele zilte accenten

Zijdezachte textuur

 

Monsoon Malabar is in beperkte oplage verkrijgbaar tot 20 mei 2015.

 

Nespresso-PB-Monsoon-Malabar.pdf

PDF - 788 Kb

Ann Ramaekers

oSérieux! PR agency

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Nespresso

Nestlé Nespresso nv is de pionier en referentie op het vlak van geportioneerde koffie van de hoogste kwaliteit. De hoofdzetel van Nespresso is gevestigd in Lausanne, Zwitserland. Het bedrijf is actief in bijna 64 landen en telt meer dan 12.000 werknemers. In 2015 beheerde het een wereldwijd retailnetwerk van meer dan 450 exclusieve Nespresso Boutiques. Surf naar de site van Nespresso: www.nestle-nespresso.com voor meer informatie.

Voor meer info betreffende Nespresso BtoB solutions surf naar www.nespresso.com/pro


Neem contact op met

www.nespresso.be